הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחירי הלחם שבפיקוח יעלו ב-3.62% - רק לאחר החגים


בעקבות המשך עליית מחירי החיטה בעולם הנחה שר התמ''ת בנימין (פואד) בן אליעזר את המפקחת על המחירים במשרדו להעלות את מחירי הלחם רק לאחר החגים: ''בישראל חיות משפחות נזקקות רבות, ויש להימנע ככל שניתן מליצור עומס כלכלי נוסף על משפחות אלו בתקופה זו של חגי ישראל'' אמר השר

מערכת פורטל החקלאות  7-9-2010


בעקבות המשך העליות במחירי החיטה בעולם במהלך חודש אוגוסט, ערכה המפקחת על המחירים במשרד התמ"ת צביה דורי תחשיב לגבי שינויי מחירי הלחם שהראה, כי שיעור העלייה בחודש אוגוסט הגיע ל-3.62%. דורי מציינת כי בהתאם לכללי הפיקוח על מחירים, במידה ושיעור העלייה גבוה מ-3%, יש להעלות את המחיר.

שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר הנחה את המפקחת על המחירים במשרד התמ"ת כי עלייה זו תתבצע רק לאחר החגים ואמר כי "בישראל חיות משפחות נזקקות רבות, ויש להימנע ככל שניתן מליצור עומס כלכלי נוסף על משפחות אלו בתקופה זו של חגי ישראל".

במשרד מציינים כי ההעלאה האחרונה בגובה של 3.55% התבצעה ב- 5/8/10 בעקבות עליה חדה של מחירי החיטה בעולם שגרמו להעלאת מחירי הקמח, אשר מהווה מרכיב משמעותי במחיר הלחם.

כמו כן מדגישים במשרד התמ''ת כי בשנת 2009 היו 3 הורדות של מחירי הלחם בפיקוח והעלאה אחת של המחירים. המחירים לאחר ההעלאה הקרובה יגיעו לרמת המחירים שהיתה בשנת 2008.