הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


50 פרי הרבעה מגזע סימנטל יוצגו במכירה פומבית בחוות נווה יער


בישראל כיום כ- 2,000 ראשי בקר מגזע סימנטל המטופחים בחוות גידול בכל רחבי הארץ. מרבית הפרים שיוצגו במכירה הפומבית הם בני 15-18 חודשים, שוקלים מעל 600 ק''ג, ומוסיפים למשקלם כ-2 ק''ג ביום. הארוע יתקיים בחוות נווה יער ב-21 בספטמבר במעמד שר החקלאות שלום שמחון

מערכת פורטל החקלאות הישראלי  15-9-2010


חמישים פרי הרבעה יועמדו למכירה הפומבית השנתית של פרים מגזע סימנטל. המכירה המקצועית שתתקיים בחוות נוה יער ב-21 בספטמבר 2010, מנוהלת על ידי אמב"ל (ארגון מגדלי בקר לבשר במרעה) ושה"מ (שירות ההדרכה של משרד החקלאות) ומיועדת לבוקרים בלבד.

באירוע ישתתף שר החקלאות שלום שמחון שידבר על המלחמה בפשיעה החקלאית בכלל ועל גניבות הבקר בפרט, על חוק ה-DNA, חוק שמירת שטחים פתוחים, מענקים לבוקרים ועוד.

בנוסף ישתתף השר שמחון בהענקת תעודת הוקרה לעו"ד סילביה פריימן, פרקליטת מחוז צפון, המסיימת את תפקידה ואשר תרמה רבות למיגור הגניבות החקלאיות במחוז הצפון תוך שיתוף פעולה עם משרד החקלאות, ארגון מגדלי הבקר וגורמי הבטחון השונים. השר שמחון יכריז גם על פר ההרבעה המצטיין.

פרי ההרבעה שימכרו במכירה הפומבית מגיעים מחוות שקמים של משפחת שרון, חוות הבקר קשת ברמת הגולן, חוות הבקר בקיבוץ גלעד, חוות הבקר של משק אלטשולר מבנימינה וחוות הבקר של משפחת שניידר בצפון רמת הגולן.

חיים דיין, מנכ"ל אמב"ל מציין, כי בשנתיים האחרונות עלה מספר העגלים הגדלים בחוות הבקר בארץ ב- 10% ועומד על 500 פרי הרבעה מכל הגזעים יחד. דיין מציין עוד כי ארצות המוצא של הפרים מגזע הסימנטל (גרמני נקוד) הן שוויץ ודרום גרמניה, מבנה גופם רחב, הפרווה שלהם מנוקדת בגווני חום-לבן, עצמותיהם חזקות והשריריות שלהם טובה. בישראל כיום כ- 2,000 ראשי בקר מגזע סימנטל המטופחים בחוות גידול בכל רחבי הארץ.

מרבית הפרים שיוצגו במכירה הפומבית הם בני 15-18 חודשים, שוקלים מעל 600 ק"ג, ומוסיפים למשקלם כ- 2 ק"ג ליום. היקף אשכיהם מגיע עד 40 ס"מ. הבוקרים המשתתפים במכירה הפומבית יקבלו קטלוג של ריכוז נתונים לגבי כל פר הרבעה, הכוללים: משק מוצא, נתוני ביצועים אישיים שלהם, ביצועי הרבעה של אביהם, ציון אירופאי של הוריהם, היקפי אשכים, איכות זירמה ועוד. כל העגלים עברו פרוטוקול ובדיקות וטרינריות, ונמכרים רק הנבחרים מביניהם שעמדו בכלל המבחנים. העגלים מוצגים בזירה, סביבה יושבים הבוקרים והכרוז עורך את המכירה הפומבית.

מועדון המגדלים של גזע סימנטל מלווה מקצועית על ידי ניר אלטשולר, מטפח גזעי בקר מובחרים ומספק לעדרים המסחריים בישראל פרים טהורים ברמת ייצור גבוהה, העמידים יותר לתנאי הארץ מאשר הפרים המיובאים מחו"ל, עם טיפוח תכונות מכריעות לעמידות הפר בתנאי האזור כמו חוזק רגליים, מבנה, צורת הליכה, כמו גם ייצור בשר איכותי להשבחת העדר הישראלי.

מהמכירה יועברו הפרים לחוות הבעלים החדשים להרבעת הפרות בעדרים והעמדת דור צאצאים בריא בעל איכויות גבוהות יותר לעדר הבקר המסחרי.