הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בני המושבים יוצאים לשיקום יערות, אתרים הסטוריים ואנדרטאות


1500 מבני המושבים יעסקו בשיקום נזקי שריפות, אתרים היסטוריים ואנדרטאות במבואות ירושלים. הפרויקט יערך במסגרת המפעל להנצחת יוסי יפה ז''ל, המתקיים זו השנה ה-33 ברציפות למען איכות הסביבה ושמירה על הטבע

מערכת פורטל החקלאות הישראלי  19-9-2010


1500 חניכי תנועת הנוער של בני המושבים מרחבי הארץ יקדישו את חופשת חול המועד סוכות לשיקום יערות, אנדרטאות ואתרים ארכיאולוגיים, ויסייעו בפריצת שבילים בשמורות טבע באזור מבואות ירושלים ומטה יהודה, לאחר הקיץ הקשה שעבר ועימו שריפות רבות שכילו מאות ואלפי דונמים של חורש טבעי.

בשנים האחרונות מרבים לבקר את בני הנוער ש"אינם כמו פעם" על רקע תופעות האלימות והקדשת זמן רב מדי לישיבה מול המחשב או הטלוויזיה. בני המושבים מהווים דוגמא אחרת, ובמקום לבלות השנה את חופשת הסוכות בהתבטלות חסרת מעש, הם בחרו לתרום לפרוייקט בעבודה פיזית קשה, שכל כולה נתינה למדינה ולחברה.

הפרויקט יערך במסגרת המפעל להנצחת יוסי יפה ז"ל, המתקיים זו השנה ה-33 ברציפות למען איכות הסביבה ושמירה על הטבע. יפה היה מג"ד בצנחנים (במיל') ויו"ר ועדת הנוער של תנועת המושבים ונהרג כשרכבו עלה על מוקש. תנועת הנוער בני המושבים, שיפה עמד בראשה, בחרה להנציח את זכרו במפעל שנתי המשלב בין ביצוע משימות לאומיות וטיולים ברחבי הארץ, ערכים שיפה התחנך וחינך לאורם. המפעל המיוחד ויוצא הדופן, שנוצר בדמותו ועל פי חזונו של יפה, יהיה הגדול ביותר אי פעם מבחינת מספר המשתתפים והיקף הפעילות.

הפעילויות יתבצעו בשיתוף עם הקרן הקיימת לישראל, רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע וצה"ל. היקף התרומה של בני המושבים מוערך בכ-600,000 שקל.

הפעילות תתקיים בימים ראשון-שלישי של חול המועד סוכות. ביום שלישי בערב יתקיים ביער הנשיא האירוע המרכזי במעמד שר החקלאות שלום שמחון וסגן שר הביטחון האלוף (במיל') מתן וילנאי ובהשתתפות מזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן דוד ומנהל בני המושבים אייל עוזון.