הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פר מגזע סימנטל נמכר לגלעד שרון במחיר שיא של כל הזמנים


במכירה הפומבית לפרי הרבעה מגזע סימנטל שהתקיימה בחוות נווה יער, הועמדו למכירה 50 פרי הרבעה שגודלו וטופחו בחמש חוות מגדלים בכל הארץ. גלעד שרון מחוות השקמים רכש את פר ההרבעה מס' 15 מגזע סימנטל, במחיר שיא של כל הזמנים ב-25,900 ₪

שלומית קידר, פורטל החקלאות הישראלי  21-9-2010


פר הרבעה מס' 15 מגזע סימנטל שטופח בחוות הבקר במושב קשת שברמת הגולן, נרכש ע''י גלעד שרון מחוות השקמים במחיר שיא של כל הזמנים
ב-25,900 ₪ במכירה הפומבית השנתית שהתקיימה בחוות נווה יער, בנוכחות שר החקלאות שלום שמחון.

פר ההרבעה שרכש שרון, בעל נתונים מרשימים - היקף אשכים של 40 ס"מ, משקלו 650 ק"ג והוא יגיע בסופו של דבר למשקל מעל טון, כאשר בכל יום נוספים לו 2 ק"ג.

במכירה הפומבית הועמדו למכירה ע"י אמב"ל (ארגון מגדלי בקר לבשר) ושה"מ (שירות ההדרכה של משרד החקלאות) 50 פרי הרבעה שגודלו בחוות שקמים, חוות הבקר בקשת ברמת הגולן, חוות הבקר בקיבוץ גלעד, חוות הבקר של משק אלטשולר מבנימינה וחוות הבקר ברמת מגשימים מדרום רמת הגולן.

לפר המצטיין נבחר פר מס' 11 מחוות קשת שנרכש במחיר 25,000 ₪ ע"י משק חלפה ממושב חזון, עם היקף אשכים של 40 ס"מ, משקל של 400 ק"ג ועלייה של מעל 2 ק"ג ליום.

תעודת הצטיינות הוענקה לחוות קשת ע"י שר החקלאות שנכח באירוע. בדבריו ציין השר שמחון כי ענף הבקר לבשר הינו ענף חשוב בשל תרומתו הכלכלית וחשיבותו הלאומית לנוכח העובדה, כי באמצעותו מבטיחה המדינה שמירה על שטחים פתוחים לטובת כלל הציבור. עוד אמר השר, כי לכל פר שיירכש במכירה הפומבית יינתן מענק של 2,000 ₪, ומענק של 200 ₪ לכל ראש בקר בעדרי הבקר לבשר בישראל, כחלק מהמשימה לשמירה על שטחים פתוחים.

שר החקלאות שלום שמחון ומנכ"ל אמב"ל (ארגון מגדלי בקר לבשר) העניקו תעודת הוקרה לעו"ד סילביה פריימן המסיימת את תפקידה כפרקליטת מחוז צפון על הישגיה במיגור הגנבות החקלאיות וגניבות הבקר. עו"ד פריימן אמרה בעת קבלת התעודה, כי החל משנת 2005 מנהלת פרקליטות מחוז הצפון מאבק חסר תקדים נגד פשיעה חקלאית הפוגעת בחקלאים במחוז הצפון, וציינה במיוחד את עבודתו הבלתי נלאית של עו"ד תומר שוורץ מפרקליטות מחוז הצפון. עוד אמרה עו"ד פריימן, כי התוצאות בצמצום הפשיעה החקלאית מתקיימות אודות לעבודה קשה בשיתוף יחידת ארז, מג"ב, משטרת ישראל והבוקרים המשתפים מטרה לפעולה חשובה זו, וציינה כי בשנים האחרונות חלה ירידה דרמטית בתחום גניבות בעלי החיים (ב-שנת 2005 היו כ- 300 אירועים ובשנת 2010 כ- 100 אירועים).

במכירה הפומבית השתתפו 200 בוקרים מכל הארץ אשר קיבלו קטלוגים עם ריכוז הנתונים לגבי כל פר הרבעה, הכוללים מידע על משק המוצא, נתוני ביצועים אישיים של הפרים ושל אביהם, ציון אירופאי של הוריהם, היקפי האשכים, איכות זירמה ועוד. כל העגלים עברו פרוטוקול ובדיקות וטרינריות.

מועדון המגדלים מטפח גזעי בקר מובחרים ביניהם הסימנטל ומספק לעדרים המסחריים בישראל פרים טהורים ברמת ייצור גבוהה, העמידים יותר לתנאי המזרח התיכון, מאשר הפרים המיובאים מחו"ל. בחוות הגידול בישראל שמים דגש על תכונות כמו: חוזק רגליים, מבנה, צורת הליכה, ייצור בשר איכותי, ותכונות מכריעות ביכולתו של הפר להתקיים בתנאי המרעה בארץ.

מהמכירה הפומבית יועברו הפרים לחוות הבעלים החדשים לצורך הרבעה בעדרים והעמדת דור המשך בריא בעל איכויות גבוהות יותר לעדר הבקר המסחרי.

בענף הבקר לבשר בישראל כ- 60,000 פרות אשר ממליטות 40,000 עגלים לשיווק. עדרי הבקר לבשר מספקים כ- 13% מתצרוכת הבשר בישראל כאשר הצריכה לנפש בישראל עומדת על כ- 18 ק"ג בשר בקר לשנה. ענף זה מגיע למחזור של כ- 150 מיליון ₪ בשנה. מספר העגלים המיובאים עומד על כ- 80,000 בשנה, ומחזור העניף מגיע לכ- 200 מיליון ₪ בשנה.

ארגון מגדלי הבקר לבשר פועל להשבחת הבשר בארץ, לשינוי המודעות לצריכת בשר הבקר הטרי מתוצרת כחול לבן ולמעבר מצריכת בשר קפוא לבשר בקר טרי ובריא .

במכירה הפומבית נכחו גם: מנכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבו וילן, איתן ברושי, עוזר שר הביטחון להתיישבות, ראש מועצה אזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, ניצב ישראל יצחק, מפקד מג"ב וניצב משנה עוזי לוי, מפקד מג"ב צפון.