הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החקלאים יערכו כינוס חירום בשל הזינוק במחירי הירקות


מארגני הכינוס קוראים לשר החקלאות להתערב באופן מיידי על מנת למנוע קריסה של הענף. לטענת החקלאים הזינוק במחירי הירקות הינו תוצאה של הזמנה ממושכת מצד הממשלה

מערכת פורטל החקלאות הישראלי  7-10-2010


החקלאים יערכו כינוס חירום בעקבות עליית המדד והזינוק במחירי הירקות, כך הודיע היום חיים אלוש, מנכ''ל ''קבוצת משוב'', המארגנת בשיתוף התאחדות חקלאי ישראל ומרכז מו"פ צפון, את ועידת החקלאות הראשונה בגליל החודש.

במסגרת כינוס החירום ידונו החקלאים בצעדים הדרושים לצורך התמודדות עם עליות החדות במחירי הירקות וישקלו דרכי פעולה בעניין. אלוש קורא לשר החקלאות להתערב באופן מיידי, על מנת למנוע קריסה של הענף ולהימנע ממצב בו ''סלט הירקות יהיה נחלת העשירים בלבד''.

הזינוק במחירי הירקות והפירות בחודשי הקיץ האחרונים הינו לטענת החקלאים, תוצאה של הזנחה ממושכת מצד הממשלה. מנכ"ל מו"פ צפון אלקנה בן-ישר, אמר היום כי "מדיניות נבונה של עידוד החקלאות יכולה לסייע למשק הישראלי לעבור בשלום משברים ועליות מחירים חסרות תקדים מסוג זה. לאור דחיפות וחשיבות נושא זה החלטנו יחד עם החקלאים לקיים בועידת החקלאות כינוס חירום בנושא במטרה לעצור את נסיקת המחירים להחזירם למחירים סבירים לכל כיס".

ועידת החקלאות בגליל תתקיים בכפר בלום ב-18 באוקטובר, במעמד נשיא המדינה, ובמקביל ל''יום הפתוח'' של מו''פ צפון, שיערך בחוות המטעים שבעמק החולה. ביום הפתוח יחשפו החקלאים למחקרים וזנים חדשים שפותחו במו"פ, ישתתפו בסיורים מקצועיים ויבקרו בתערוכה המרכזית של היום הפתוח. בועידה ישתתפו גם שר החקלאות, שר המדע והטכנולוגיה, בכירים ממשרד האוצר ומבנק ישראל, אנשי מכוני מחקר וארגונים חקלאיים.