הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברת זרעים גדרה פיתחה עגבניה עמידה בתנאי חום קיצוניים


חלקות ניסיוניות של כמה מאות דונמים כבר סיפקו יבולים מסחריים בקיץ האחרון. פיתוח זן העגבניה נעשה במשך 5 השנים האחרונות על ידי אנשי המקצוע של חברת 'זרעים גדרה' בשיתוף עם מומחי הפקולטה לחקלאות ברחובות. והזנים שנבחרו יתאימו לשיווק המקומי וליצוא

מערכת פורטל החקלאות  7-10-2010


חברת זרעים גדרה הודיעה כי היא פיתחה זרעי עגבניות העמידות בתנאי החום הקיצוניים השוררים בחממות ובבתי רשת. הזרעים והעגבניות הוצגו השבוע בפני חקלאים ועובדי משרד החקלאות, ביום הפתוח שנערך במושב מבטחים.

פיתוח זן העגבניה נערך במשך 5 השנים האחרונות ע''י אנשי המקצוע של חברת 'זרעים גדרה' בשיתוף עם מומחי הפקולטה לחקלאות ברחובות. הפיתוח התבסס על סלקציה שנעשתה בעגבניות שהתגלו כעמידות בתנאי חום חריגים, תוך בירור הזנים שנמצאו עמידים יותר.

מחברת זרעים גדרה נמסר, כי חלקות ניסיוניות של כמה מאות דונמים כבר סיפקו יבולים מסחריים בקיץ האחרון.

הזרעים החדשים עשויים לתת מענה לנזקים הכבדים הנגרמים בעתיים של גלי חום קיצוניים השוררים בחממות ובבתי רשת, כדוגמת אלה שפקדו את ישראל בקיץ האחרון, כשהטמפרטורות בחממות הגיעו למעל 50 מעלות.

דרור פלד, האחראי על תחום זרעי עגבניות בחברה זרעים גדרה, אמר כי ''הפיתוח נעשה בראייה עולמית, והזנים שנבחרו יתאימו לגידול לשיווק המקומי וליצוא. בנוסף, הזנים שנבחרו לגידול עונים על טיפוסי עגבניות העונות לטעמם של הצרכנים השונים - עגבנייה מוארכת, עגבנייה באשכול ועגבניות בודדות.''

מזכיר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח, אמר כי יש לברך על הפיתוח החדש, על מנת למנוע את האפשרות שהמדינה תחפש פתרונות קלים של יבוא. לדבריו ''עדיף לסייע לחקלאי ישראל מאשר לחקלאי הולנד".