הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קרן של תנועת המושבים לתמיכה בהקמה ושדרוג של משקים חקלאיים


''זרעים פיננסים'' - קרן ההלוואות של תנועת המושבים העניקה הלוואות ל-20 חברי מושבים בסכום של 4 מיליון שקל. הקרן בוחנת עשרות בקשות נוספות להקמה ושדרוג של משקים חקלאיים, תיירות כפרית ופעילויות כלכליות אחרות

מערכת פורטל החקלאות  10-10-2010


קרן ההלוואות "זרעים פיננסים" שהקימה תנועת המושבים בשיתוף עם קרן קורת העניקה עד כה ל-20 חברי מושבים הלוואות בסכום כולל של כ - 4 מיליון שקל.
ההלוואות ניתנות בהיקף של עד 300 אלף שקל באופן אישי לחברי מושבים במטרה לסייע להם בהקמה או שדרוג של משקים חקלאיים, תיירות כפרית ופעילויות כלכליות אחרות. הן ניתנות בריבית אטרקטיבית של עד פריים + 1.8% ועם בטחונות מופחתים.

התקציב הכולל של הקרן הוא 12.5 מיליון שקל. בימים אלה בוחנת הקרן עשרות בקשות נוספות שנמצאות על שולחנה למתן הלוואות.

מזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן דוד, מסר שהקרן הוקמה על מנת לסייע בהקלת המחסור במימון שמהווה במקרים רבים אבן ריחיים על הפיתוח העסקי במושבים. חברי המושבים אינם יכולים להשתמש בבית או בנחלה לצורך לקיחת משכנתא כל עוד לא הוסדר רישום הבעלות על ביתם ולכן חלקם אינו יכול לקחת הלוואה בבנק בדרכים הרגילות.

בן דוד אמר שבעבר הארגונים והגופים המוסדיים העניקו הלוואות לחקלאים, אולם בעקבות תהליכי ההפרטה, המשבר במושבים בשנות השמונים ויציאת חברי המושבים מעיסוק בחקלאות נפסקו ההלוואות. המימון הוא צורך הכרחי להקמת עסק עצמאי ובכוונתנו לסייע בכך. כל עסק חקלאי, תיירותי או אחר שמוקם במושבים משמש מנוף להקמת עסקים נוספים ולצמיחה הכלכלית של המושבים.

מנהל האגף לכלכלה ופיתוח עסקי בתנועת המושבים, יוגב שריד, שמרכז את פעילות הקרן מטעם התנועה, אמר שבעקבות הביקוש הכוונה היא להרחיב את היקף הקרן. מתן ההלוואה מלווה בבחינת התוכנית העסקית של החבר על ידי יועצים מקצועיים, תהליך שתורם אף הוא לביצוע ההשקעה בדרך נכונה.

פרטים על הקרן וטפסי פנייה באתר תנועת המושבים