הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התחרות לצילומי ציפורים של החברה להגנת הטבע יוצאת לדרך


החברה להגנת הטבע פותחת את תחרות צילומי הציפורים ע''ש עמית גפן. התחרות פתוחה לצלמים מקצוענים וחובבים ומתקיימת על מנת להגביר את המודעות לאהבת הציפורים והטבע. ההכרזה על הזוכים ביום העיון השנתי לצפרות, חנוכה - 7 בדצמבר 2010

החברה להגנת הטבע  12-10-2010


מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע מקיים זו השנה הרביעית את התחרות לצילום ציפורים ע"ש עמית גפן ז"ל. עמית היה צפר מוכשר וצלם ציפורים מושבע ועבד במרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע. עמית נפטר באפריל 2007 לאחר מאבק עיקש במחלה קשה והוא בן 21 בלבד. תחרות זו תסייע בהנצחת זכרו ופועלו לקידום אהבת הציפורים, הארץ והאדם.

התחרות פתוחה לצלמים מקצוענים ולצלמים חובבים.
לראשונה, תערך התחרות בשלוש קטגוריות:
1. צלמים מקצוענים.
2. צלמים חובבים.
3. בני נוער.

לתחרות יתקבלו צילומים של ציפורי בר בלבד. מארגני התחרות מדגישים כי לא יתקבלו צילומים של ציפורים בשבי או במצוקה, או צילומים אשר הביאו לפגיעה או הפרעה לציפורים ולבית גידולן. התחרות מתקיימת בשיתוף אתר Ynet.

לזוכים יוענקו חבילות אירוח בפסטיבל הצפרות הבינלאומי באילת בשווי אלפי שקלים.

לאחר קריאת תקנון התחרות המשתתפים בתחרות מוזמנים לשלוח צילומי ציפורים המתעדים את יופיו של הטבע, וצולמו בישראל החל מנובמבר 2009. את התמונות יש לשלוח עד יום ראשון 31.10.2010

ההכרזה על התמונות הזוכות תתקיים במסגרת יום העיון השנתי לצפרות של מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, בשיתוף עם המרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון, שיתקיים באוניברסיטת תל אביב בחנוכה, ב 7 בדצמבר 2010. לדברי יואב פרלמן, ממרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע ורכז התחרות, "מטרת התחרות היא להגביר את המודעת לשמירה על בתי הגידול ועל חיות הבר בישראל, אשר לצערנו הולכות ונעלמות מהנוף שלנו. ההבנה כי יש לנו אחריות על חייהן של החיות בכלל והציפורים בפרט, תוביל לקבלת החלטות שיובילו להגנה עליהן".

עמית גפן ז"ל (2007-1986)
עמית נולד בקיבוץ גדות. מאז לידתו היה חולה במחלה קשה ונדירה. כילד, ניחן בכישרון ציור ורישום. הוא ידע להבחין בפרטים ולשמר אותם ביצירותיו. בגיל 11 עבר לקיבוץ כנרת. עמית התחבר לנושא הצפרות בראשית לימודיו בתיכון לחינוך סביבתי בשדה בוקר. לאחר סיום הלימודים החל לצלם ציפורים. עם הזמן שיכלל את הציוד שברשותו, ושיפר את איכות הצילומים. עמית זכה לצלם תמונות ייחודיות. למרות מחלתו, עמית בחר לשרת בשירות לאומי, במרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע - תחילה בכפר רופין, ומאוחר יותר בעמק החולה. במסגרת עבודתו ביצע עבודות שדה רבות ומגוונות בדבקות ובהצלחה רבה, הגיע לרמה מקצועית גבוהה ביותר וזכה להערכה רבה מצד העובדים איתו. עמית נפטר בגיל 21 אחרי מאבק עיקש במחלתו.

לפרטים נוספים אודות התחרות לחצו כאן