הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חישתיל חתמה על הסכם לשת''פ ומכירת ידע לתאגיד ענק סיני


הסכם ההבנות שנחתם בין החברות מתמקד ביצור שתילים, בדגש על שתילי ירקות - תחום ההתמחות של חישתיל. הטכנולוגיות שפיתחה חישתיל לגידול שתילים בשיטות מתקדמות יאפשרו את הרחבת הפעילות של טראנספאר בעיקר בתחום הירקות

פורטל החקלאות הישראלי  13-10-2010


חישתיל - תאגיד המשתלות הגדול בישראל חתם על הסכם הבנות לשיתוף פעולה בשוק הסיני עם תאגיד הענק הסיני Transfer . ההסכם כולל מכירת ידע ופעילות שתלנית בדגש על שתלנות ירקות, תחום ההתמחות המרכזי של חישתיל.

ההסכם בין החברות נחתם על ידי דויד מגל, חבר הדירקטוריון של חישתיל ומבעלי המניות בחברה, במהלך ביקורו של שר החקלאות, שלום שמחון בסין, בראש משלחת אנשי עסקים שאורגנה על ידי מכון היצוא לרגל תערוכת אקספו בשנחאי.

לדברי מגל, השוק הסיני הוא בעל פוטנציאל עצום בתחום השתלנות. מספר התושבים בסין שאינם עוסקים בחקלאות הולך וגדל והצורך לספק להם מזון מחייב מעבר לטכנולוגיות גידול המוניות. הוא אמר שחישתיל רואה אתגר והזדמנות בהשתלבות בפעילות הצומחת בשוק הגדול בעולם.

קונצרן טראנספאר הסיני מעסיק 7200 עובדים במגוון של תחומים ובהם ייצור ופיתוח כימיקלים, לוגיסטיקה במיקוד בתחבורה ונמלי ים. כמו כן פועל הקונצרן במספר מיזמי הורטיקולטורה. החברה שותפה בהקמת פארק חקלאות ומדע מתקדם בדלתא של נהר היאנג צה.

הטכנולוגיות שפיתחה חישתיל לגידול שתילים בשיטות מתקדמות יאפשרו את הרחבת הפעילות של טראנספאר בעיקר בתחום הירקות.

תאגיד משתלות חישתיל מפעיל משתלות ייצור ברחבי העולם בדרום אפריקה, תורכיה, איטליה ובוסניה וכן חתם על שורה של הסכמי ידע ביוון, רוסיה, הונדורס, גואטמלה ומדינות נוספות.