הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חגיגת יבול שיא השנתית במעיין חרוד


אלפי מבקרים גדשו את ביתני תערוכת 'יבול שיא' השנתית, שנערכה בשבוע שעבר במעיין חרוד. בתערוכה השתתפו השנה חברות רבות, שהציגו בפני המבקרים חידושים בתחום ההשקיה, חומרי ההדברה, דישון, מיכון חקלאי, אנרגיה מתחדשת ולוגיסטיקה לחקלאי

מאת: עמי רוז'נסקי - יבול שיא  13-10-2010


התערוכה השנתית של "יבול שיא", שאליה הוזמנו חקלאי ישראל, התקיימה השנה ב־7 באוקטובר במעיין חרוד. "אין מקום ראוי מזה לקיום תערוכה חקלאית", אמרה עדנה זיו, מנהלת "יבול שיא" מבית "זמן מעריב". "מעיין חרוד הוא אבן דרך בהיסטוריה של ההתיישבות החקלאית בארץ ישראל. אוהליו הלבנים של גדוד העבודה הוקמו כאן, ומכאן יצאו חלוצים להקים יישובים בעמק יזרעאל", מציינת זיו ומצביעה על האוהל הלבן הענק שתחתיו הוקמו ביתני התערוכה.

"אני שמחה שהקהל הגיע לתערוכה מכל קצות הארץ, ולא רק מאזור העמקים", היא מוסיפה ומציינת עוד, כי בתערוכת "יבול שיא" השתתפו השנה חברות רבות, שהציגו בפני המבקרים חידושים בתחום ההשקיה, חומרי ההדברה, דישון, מיכון חקלאי, אנרגיה מתחדשת ולוגיסטיקה לחקלאי. בהפקת התערוכה עסק גם יורם טביבי, מנהל המכירות במחלקה.

במקביל לתצוגה הרבגונית והעשירה, התקיים במשרדי מחוז העמקים של משרד החקלאות, השוכנים בקרבת מקום, כנס חקלאים בשיתוף עם המחוז, ובו נערכו שני דיונים בנושאי שימור הקרקע.

בין הביתנים הבולטים היה הביתן של חברת "פלסים" ממרחביה, שהציגה בתערוכה שתי סדרות, אחת של אבזרים בדרג 16 המיועדים לתשתית הולכת מים ולחקלאות, וסדרה המיועדת בעיקר לגינון אך גם לחקלאות.

בביתן רחב הידיים של חברת "לידור כימיקלים" נמצאו תכשירי הגנת הצומח למגוון של גידולים, בהם תכשירים לחקלאות האורגנית. יצרני טרקטורים, יצרני אבזרי השקיה, נציגי משתלות ועולם שלם של חקלאות על כל פינותיה לקחו חלק בתערוכה.

בין המבקרים בתערוכה פגשנו גם את אבשלום ‏(אבו‏) וילן, מזכיר התאחדות חקלאי ישראל, שהביע את התפעלותו ממספר המציגים והמבקרים.

בכנס הרצו גם בני יעקב, מתכנן שימור קרקע, על ממשק משמר קרקע; ויורם שטיינברג, מדריך גד"ש במרכז חקלאי העמק, על הגנת הצומח בפלחה בחורף.