הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עובדים על בטוח - ניידות לימוד לחקלאים בנושאי בטיחות בעבודה


מערכת חדשה של המוסד לבטיחות ולגיהות תותקן בניידות שיסיירו ברחבי הארץ וידריכו חקלאים בנושאי בטיחות בעבודה בתחום החקלאות. הלימוד יעשה בצורה אינטראקטיבית ויתבסס על משחקי טריויה טלויזיוניים מוכרים, הצגת דילמות, מתן הסברים לפתרונות הנכונים והפקת דוחות

מערכת פורטל החקלאות  14-10-2010


בימים אלו מוקם פרויקט חדש במוסד לבטיחות ולגיהות, במסגרתו יבנו 2 ניידות הדרכה קטנות אשר יסיירו בין אתרי החקלאות השונים וידריכו את החקלאים בכל רחבי הארץ בכללי הבטיחות בתחום החקלאות.

בכל ניידת כזו, תוקם עמדת הדרכה המבוססת על טכנולוגיה חדשנית אשר תאפשר למידה של שלושה אנשים בו זמנית. במערכת יותקנו לומדות מולטימדיה ששיעניקו חוויות למידה נעימה ונוחה - באווירה של משחק אינטראקטיבי

'עובדים על בטוח' - זה שם המשחק - יתבסס על חוקים של משחקי טריוויה טלויזיוניים כגון 'מי רוצה להיות מיליונר' או 'אחד נגד 100', ויעניק לחקלאים למידה אפקטיבית וחווייתית. המשחק יכיל קבצי וידיאו בהם מנחה שיסביר את הכללים, ויסייע ללומדים בצעדים הבאים.

במהלך הלימוד יוצגו למשתתף דילמות שונות בתחומים הנלמדים, ולאחר שיענה עליהן, יוצג בפניו הסבר מפורט על הפתרון הבטיחותי הנכון. הנקודות שיצברו לאורך כל המשחק יועברו בסופו של דבר למאגר נתונים מרכזי. בעזרת תוכנת הניהול יוכל מפעיל הניידת לשלוט בעמדת הלמידה הקיימת בה ולקבוע את תכני ההדרכה והשפה בה ילמדו, להפיק דוחות ותעודות, וכד'.

במוסד לבטיחות ולגיהות מקווים כי המערכת תושק כבר באמצע שנת 2011