הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


71% מהציבור: חשוב שהמועמדים לכנסת ידאגו לסביבה


על פי סקר גיאוקרטוגרפיה שנעשה עבור החברה להגנת הטבע, רוב הציבור רוצה שהמועמדים לכנסת יהיו בעלי סדר יום סביבתי ועמדות חיוביות בנושאי איכות הסביבה. ואת מי הנשאלים היו רוצים לראות במשרד להגנת הסביבה: גלעד ארדן, ניצן הורוביץ, בני בגין, דב חנין, וגם - אברי גלעד וטל פרידמן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-01-2013



חוף פלמחים, עדיין בסכנה. צילום - דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

למרות שהדאגה לסביבה אינה בעדיפות גבוהה בסדר היום של המפלגות השונות, מסתבר כי מרבית הציבור (75 אחוזים) סבור כי נושאי איכות הסביבה חשובים מאוד לאיכות ורווחת החיים שלהם ושל משפחתם. כך עולה מסקר מיוחד שביצעה השבוע חברת גיאוקרטוגרפיה עבור החברה להגנת הטבע, זאת במסגרת פעילותה של החברה לקידום הנושאים הסביבתיים מול חברי הכנסת המכהנים והמועמדים השונים לכנסת.  בפילוח לפי אזורי מגורים, 49.1% מהנסקרים בצפון השיבו שהנושא חשוב מאוד, בדרום 45.6%, במרכז 40.7%, בשרון 25.9% ובירושלים 24.2%.

עוד עולה מהסקר כי רק 29% מהציבור מרוצים או מרוצים מאד מטיפול הממשלה בנושאים הסביבתיים, לעומת 33% שאינם מרוצים כלל. ל-71% מהציבור חשוב מאוד שהמועמדים השונים לכנסת יהיו בעלי סדר יום סביבתי ועמדות חיוביות בנושאי איכות הסביבה.

ומי המתאים ביותר להיות השר הבא להגנת הסביבה? על פי הציבור, 25% סבורים כי השר הנוכחי גלעד ארדן, הוא המתאים ביותר. אחריו, בפער גדול - ח"כ ניצן הורוביץ (6.4%), בני בגין (4.8%) , ח"כ דב חנין (4.7%) נפתלי בנט (4.4%) וגם - אברי גלעד (4.6%) וטל פרידמן (2.8%) שהם לדעת הציבור מועמדים ראויים לכהן בתפקיד השר להגנת הסביבה.

החברה להגנת הטבע: נושאי איכות הסביבה נדחקים לשוליים

החברה להגנת הטבע פועלת בחודשים האחרונים מול חברי הכנסת המכהנים והמועמדים השונים לכנסת, מכל המפלגות, במטרה להטמיע במצע שלהם נושאים סביבתיים, אשר יש להם השפעה מכרעת על הטבע ועל איכות ורווחת חייו של כל תושב במדינת ישראל, מתוך הבנה שעתיד פני הארץ נתון בידיהם של המחוקקים. החברה להגנת הטבע שלחה לחברי הכנסת ולמועמדים מצע מטעמה, במטרה שיאמצו אותם למצע התנועתי שלהם, וכן שאלונים אשר יחשפו את עמדותיהם הסביבתיות של המועמדים. תשובותיהם של המועמדים, כמו חברי מפלגת קדימה והתנועה, יואל חסון, איתן כבל, ניסן סלומיאנסקי, דב חנין, ניצן הורוביץ ועוד, פורסמו בדף הפייסבוק של החברה, במטרה להציג לקהל הבוחרים עוד קריטריון חשוב בבואם להחליט באיזו מפלגה לתמוך בבחירות הקרובות.

מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה לתוצאות הסקר: "לצערנו, למרות שהציבור חד משמעית סבור כי הנושאים הסביבתיים חשובים לאיכות ורווחת חייו וחשוב שלמועמדים השונים תהיה אג'נדה סביבתית, במרבית המפלגות הנושאים האלה נדחקים לשוליים או אינם קיימים כלל ונמצאים מחוץ לשיח הציבורי".