הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מערכות חימום לשימוש בגז טבעי הותקנו בחממות בגדרות


חברת 'תעשיות אנרגיה' התקינה לאחרונה מערכות חימום מתקדמות המותאמות לשימוש בגז טבעי, בפרויקט רחב היקף בחממות כהן בישובי גדרות. הפרויקט החדשני משתרע על שטח של 60 דונם ונבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-01-2014



צילום: חברת חממות כהן

מהפכת הגז הטבעי בחקלאות: חברת 'תעשיות אנרגיה' התקינה לאחרונה מערכות חימום מתקדמות המותאמות גם לשימוש בגז טבעי, בפרויקט רחב היקף בחממות כהן בישובי גדרות. חממות כהן היא חברה המגדלת ייחורים לצמחי בית, ונחשבת לגדולה בעולם בתחומה. מרבית תוצרתה מיוצאת לחו"ל. הפרויקט החדשני משתרע על שטח של 60 דונם ונבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מנכ"ל תעשיות אנרגיה, ציון סוקי, מסר שהחברה התקינה בפרויקט מערכת חימום דו תכליתית שמתאימה לשימוש בגז טבעי או במזוט. כך ניתן יהיה להפעיל את המערכת בעזרת מזוט בתקופת הביניים עד לחיבור המתחם לרשת הגז הטבעי הארצית. בעתיד, במקרה של הפסקה זמנית באספקת הגז, ניתן יהיה לחזור בכל עת לשימוש במזוט.

בחממות שולבה מערכת ייחודית לפיזור החום המבוססת על צינורות מעולעלים עם שטח פנים רחב. המערכת, שפותחה על ידי שלמה בורובסקי מתעשיות אנרגיה, גורמת לפיזור אחיד של החום, חוסכת כ-30% מצריכת האנרגיה ושומרת על יציבות הטמפרטורה בחממה גם במקרה של קור חריג בחוץ.



צילום: חברת חממות כהן

תעשיות אנרגיה (לשעבר "דוודים וצינורות") מקבוצת בי-פיור היא מיצרני ומשווקי ציוד החימום הגדולים בישראל בחקלאות, תעשייה, רפואה ובריכות שחיה. החברה עוסקת בין השאר בהסבת מערכות חימום לשימוש בגז טבעי עבור מפעלי תעשייה.

מידע על פרויקטים של תעשיות אנרגיה בארץ ובעולם בעמוד הפייסבוק